Vanliga frågor och svar om uppgraderingen till vår nya plattform
Under 2022 har vi påbörjat uppgraderingen av alla våra kunder till vår nya och förbättrade plattform. Läs mer om vad uppgraderingen innebär för dig
Vanliga frågor och svar
Vad har förändrats?
Vi har uppdaterar utseendet på vår hemsida tillsammans med en ny logotyp och visuell identitet. Vi har även välkomnat Cary Webson som ny maskot för Websupport. Tillsammans med det nya utseendet har vi även lanserat en ny, snabbare och modernare miljö med tillhörande kontrollpanel. Allt för att du på ett enkelt sätt ska kunna hantera dina tjänster och lyckas online.
När uppgraderas jag till den nya miljön/plattformen?
Till en början kommer vi enbart ta emot nyregistreringar till vår nya miljö men inom kommande månader kommer vi även uppgradera dig som befintlig kund. Samtliga kunder kommer att uppgraderas och turordningen sker utifrån vilka tjänster som flyttas när. När det är din tur att uppgraderas kommer du få mer info från oss via mail.
Vad kommer denna förändringen innebära för mig som kund?
Förändringen innebär att du som kund kommer få ta del av vår nyutvecklade plattform vilket medför flera förbättringar.
– Kraftigt förbättrad prestanda i form av snabbare servrar och modernare teknik.
– En helt ny kontrollpanel som kommer att ge dig som kund ännu mer kontroll över dina tjänster hos oss.
– Ett bredare produktutbud och flertalet nya funktioner runt dina tjänster.
– Utökad säkerhet för dina hemsidor. De skyddas nu av bättre applikationsbrandväggar och du kan själv virusskanna dina sidor i kontrollpanelen.
– Dina tjänster hos oss och din hemsida blir ännu mer miljövänliga då vi flyttar in i ett av Sveriges modernaste datacenter, med klimatpositiv drift.
För dig som befintlig kund förändras ingenting just nu, du kommer fortfarande åt din kontrollpanel och webbmail via länkarna på hemsidan.
Observera att på nya Websupport.se visas tjänsteutbudet för den nya miljön och fram tills dess att du uppgraderas hittar du information om dina tjänster i din kontrollpanel i inloggat läge. Här kan du även hantera dina nuvarande tjänster och beställa fler, precis som vanligt.
Och givetvis har du fortfarande stöd av vår svensktalande support som finns här för dig 365 dagar om året.
Vilka är fördelarna med er nya kontrollpanel?
Den nya kontrollpanelen är utformad med våra kunder i fokus. Den är lättnavigerad och enkel att använda samt flexibel när det kommer till förbättringar av funktioner i framtiden. För den lite mer avancerade användaren kommer det märkas av en stor förbättring i utökad funktionalitet som ger dig som kund större friheter, utökade möjligheter och mer kontroll.
Var lagras mina tjänster?
Sedan 2021 har vi en stor del av våra tjänster hos det klimatpositiva datacentret EcoDataCenter. Anläggningen i Falun är byggd helt i trä och drivs till 100% av förnybar el. Den värme som alstras tas tillvara av kommunägda Falu Energi & Vatten och används där antingen direkt för uppvärmning eller till torkning av biobränsle. En helt unik lösning som gör datacentret klimatsmart på riktigt.
Förbättrar detta era tekniska förutsättningar för att leverera stabila och fräscha tjänster framöver?
Uppgraderingen till vår nya plattform är ett steg i den process som pågått under 2020 och 2021 där målet är att leverera en kraftigt förbättring av prestanda genom snabbare servrar och modernare teknik. Vi vill möta framtidens behov av stark och flexibel hosting. Därför kommer vi att fortsätta arbeta kontinuerligt med ytterligare förbättringar och uppgraderingar framöver.
Kommer priset för mina tjänster att ändras?
Under det gångna året har vi gjort en del förändringar i vårt produktportfölj, både paket och prismässigt där ökad prestanda och moderna tjänster i kombination med bibehållen support har varit ledorden.
Genom att vi byter plattform ger det oss utrymme att fortsatt arbeta med att modernisera och öppnar samtidigt upp för nya möjligheter för dig som kund, utan att det påverkar ditt avtalspris sett till värdet av tjänsten.
Kommer detta påverka min support via er?
Nej! Du kommer vända dig till samma kompetenta supportpersonal som tidigare. Vår lokala support kommer finnas tillgänglig för dig 365 dagar om året.